2020-as évek közepére jelentősen olcsósodnak az elektromos autók

A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) jelentése szerint az akkumulátorok fokozatosan csökkenő ára kulcsszerepet játszik majd abban, hogy 2022-re az elektromos autók árukat tekintve versenyképesek, egyes esetekben olcsóbbak lesznek, mint hagyományos hajtású társaik. Az akkumulátorok átlagos előállítási költségei 2010 óta mintegy 65 százalékkal csökkentek. Az elektromos gépjárművekre való átállást tovább segíthetik az ezeket előnyben részesítő állami támogatások is.

A BNEF legfrissebb elemzése azt jósolja, hogy 2022-re az elektromos hajtású gépjárművek beszerzési ára versenyképes, egyes esetékben kedvezőbb is lesz, mint a hagyományos üzemű gépjárműveké. A fenntartási költségek tekintetében – olcsóbb hajtóanyag és az egyéb közlekedési kedvezmények – összességében szintén az elektromos autók árusításának kedvez majd, még akkor is, ha a hagyományos autók évente 3,5 százalékkal javítják hatékonyságukat.

Salim Morsy, a BNEF vezető elemzője elmondta, a következő néhány évben az elektromos autók eladási aránya még nem ugorja meg a belső égésű motorral rendelkező társaikét, ám a 2020-as években, a lítium-ionos akkumulátorok árának várható radikális csökkenésével – 2010-óta az ilyen akkumulátorok díjai 65 százalékkal mérséklődtek.

2009-óta a legtöbb darabot a Nissan Leaf-ből (186 000 db) értékesítettek a kizárólag elektromos hajtású személyautók közül, ezt követi a Tesla S-modellje (79 000). A hibrid járművek közül a Chevrolet Volt (87 000) fogyott a legjobban, azonban az elektromos autók árának csökkenése miatt az ilyen típusoknak nem jósolnak nagy jövőt a BNEF szakemberei.

Angliában a klímaváltozás visszaszorítása és a városok légszennyezettségének csökkentése érdekében a kormány célja, hogy 2030-ra az értékesített autók 60 százaléka elektromos meghajtású legyen, amit állami támogatásokkal szeretnék elérni.

Címkék: